Dropbox

Dropbox er en gratis tjeneste på nettet, der giver mulighed for at dele filer mellem computere og brugere.

Man går ind på http://dropbox.com og registrerer sig og downloader et lille program, som man installerer på sin pc.

Programmet opretter en folder på PCen (normalt “My Dropbox” eller “Dropbox”), og alle de foldere og filer man gemmer i folderen bliver automatisk også gemt på Dropbox serveren.

Man arbejder altså helt normalt med sine filer, men hver gang man gemmer noget, bliver det også gemt på serveren. Den husker også tidligere versioner, som man så kan genskabe, hvis man kommer til at gemme eller slette det forkerte.

Dropbox foldere kan også deles med andre brugere. Når en folder er delt mellem flere brugere, kan de allesammen alle rette i folderens filer og alle ændringer slår igennem hos alle brugerne der deler folderen.

Sejlklubben har en Dropbox konto med 4 foldere:

•  Bestyrelse
  •  StyregruppeHavn
  •  StyregruppeKlub
  •  StyregruppeSport

Ideen er så, at bestyrelsen har adgang til alle fire foldere, mens styregruppemedlemmerne får adgang til den ene folder, som er relevant for dem.

Hvis du er medlem af en styregruppe og ikke har adgang til gruppens Dropbox folder, skal du kontakte .

Du vil derefter modtage invitation til at dele en eller flere af disse foldere. Invitationen indeholder et link til Dropbox, som du kan bruge til at bekræfte delingen.

Hvis du allerede har Dropbox installeret, bliver de delte foldere automatisk tilføjet til dine eksisterende foldere, som selvfølgelig stadig er private.

Hvis du ikke har Dropbox i forvejen kan du installere det eller evt. nøjes med at tilgå filerne fra en browser.

Hvis du har spørgsmål eller behøver hjælp, så kontakt endelig !